تقدیر از دنیای درسا به عنوان برترین محصول نوآور ایرانی

یکشنبه, 08 بهمن 1396 ساعت 13:03

دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در حالی برگزار شد که دنیای درسا در بین یکی از 16 محصول برتر نوآور شرکت‌های ایرانی انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با حضور فعالان حوزه کسب و کار و معرفی و تقدیر از محصولات و خدمات برتر این حوزه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
هادی اسدی دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در این مراسم گفت: هدف این جشنواره علاوه بر فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات ایرانی، شناسایی محصولات برتر و معرفی آنها است.
وی افزود: امسال قصد داشتیم یک جریان سازی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نوآوری داشته باشیم، در این زمینه یک خلاء در کشور وجود داشت که در این جشنواره تلاش شد تا آن خلاء برطرف و راه برای تولیدمحصولات برتر و با کیفیت‌تر هموارتر شود.
اسدی اظهار کرد: در واقع قوانین موجود و بحث اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند تولید محصولات دانش بنیان و کاربردی بیشتر مورد توجه قرار گیرد بر این اساس وارد زمینه ارزیابی تخصصی شدیم تا محصولات برتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: سال اول جشنواره را با پایه علمی آغاز و با فضای دانشگاهی پیش بردیم اما امسال در دومین دوره برگزاری این جشنواره حاکمیت نیز ورود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این جشنواره حمایت کرد تا با این روند در نهایت محصولات وارد صنعت و چرخه خدمات شوند.

 

انتخاب دنیای درسا از بین 170 محصول
دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی درباره روند انتخاب محصولات برتر گفت: در مرحله اول 170 محصول شناسایی شد و بعد از ارزیابی اول به 37 محصول کاهش یافت و بعد 21 محصول و در نهایت 16 محصول از 14 شرکت به عنوان محصول برتر ایرانی انتخاب و معرفی شدند.
اسدی تاکید کرد: نگاه ما این است که بتوانیم فرایندی نوآورانه برای تولید محصول را نهادینه کنیم که در این صورت تکرارپذیری نوآوری در تولید محصولات برتر افزایش می‌یابد.

 

مدیریت نوین جایگزین مدیریت آژانسی شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای اینکه بتوانیم با کشورهای دیگر در مسیر صنعت رقابت کنیم باید مدیریت آژانسی را کنار و به مدیریت نوین روی آوریم.
داود رشتچیان افزود: دنیا در زمینه صنعت مسیر خودش را طی می‌کند و اگر نتوانیم از مدیریت نوین در تمام بخش‌های صنعتی، آموزشی و پژوهشی استفاده کنیم قطعا از دنیا عقب خواهیم ماند.
وی اظهار کرد: در کشور پتانسیل خوبی از نیروی انسانی تا منابع مالی وجود دارد اما نتوانستیم از آنها به خوبی استفاده کنیم بنابراین برای جبران آن باید با شتاب و تمرکز بیشتری پیش رویم.

 

عزم و اراده شرکت‌ها فضای مساعدی برای شاخص‌های نوآوری است
همچنین محمد ناطق دبیر شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در ادامه این جشنواره گفت: هر چند فضای کسب و کار ما در شاخص‌های نوآوری فضای مساعدی نیست اما عزم و اراده شرکت‌ها می‌تواند برای مساعد کردن آن مفید باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند نوآوری تکرارشدنی نیست، افزود: برخلاف نظر این افراد، نوآوری فرایند پیچیده‌ای نیست و می‌تواند به عنوان یک فرایند تکرارپذیر مداوم تکرار شود فقط به عزم، اراده و تلاش نیاز دارد.
ناطق ادامه داد: در این راستا دبیرخانه اجرایی جشنواره مرکز نوآوری محصول را دانشگاه شریف ایجاد کرده که بر روی توسعه و نوآوری محصول کار می‌کند و در این راه با جمع‌آوری تجربیات شرکت‌های موفق می‌تواند به ادامه مسیر نوآوری کمک کند.
وی افزود: همچنین یک گروه پژوهشی نوآوری محصول نیز ایجاد شده که با عنوان تولید و انتشار دانش تخصصی فعالیت می‌کند و در کنار آن قصد داریم در ماه‌های آینده همایش و سمینارهای تخصصی در این زمینه برگزار کنیم.
ناطق با اشاره به ایجاد کلینیک نوآوری محصول در دانشگاه شریف تاکید کرد: زمانی که بتوانیم بازار را بشناسیم و بینش خوبی از آن داشته باشیم موفق خواهیم شد که این کلینیک با این هدف ایجاد شده است.
بر اساس این گزارش، جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، با منتخب، تمرکز بر نوآوری‌های مشتری محوری، کمک به توسعه فرآیندهای نوآوری، در راستای کسب موفقیت های بیشتر در جهت توسعه صادرات و کسب درآمد در بازارهای بین‌المللی برگزار شد.
گفتنی است شرکت فولاد مبارکه اصفهان با محصول فولاد مقاوم در برابر زلزله، بانک رفاه با سامانه مدیریت یکپارچه مالی(سمیم)، بانک پارسیان با سامانه خانه پارسیان، شرکت مخابرات ایران با محول تار نوری مخابرات ایران(تانوما)، بانک صادرات با محصول فان کارت، شرکت پرداخت الکترونیک سداد با محصول پرداخت خروج از کشور، گروه مپنا با محصول توربین گازی MGT70، شرکت نوآوری شهر با دو محصول دستگاه صدور مکانیزه سیم‌کارت و دستگاه خود بانک، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا پارک با محصول پره توربین بادی، مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) با محصول پلت فرم پردازش، شرکت لینا با محصول پاپ کورن بودن پوسته (بوشار)، شرکت ماشین‌سازی خشکبار صنعت تبریز با دو محصول دستگاه برشته کنی آجیل و عمل‌آوری مغز خشکبار، شرکت زیست بوم مجازی درسا با اپلیکشین دنیای درسا و بانک انصار با نرم‌افزار موبایلی افتتاح سپرده قرض‌الحسنه به عنوان محصولات برتر ایرانی در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی معرفی شدند.


برگزاری 7 دوره آموزشی «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیاء و مربیان

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است و در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری هم دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را مطالبه کرده اند. ایشان در یکی از دیدارهای خود با فرموده بودند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد.

علاوه بر این، مسئولان مختلف کشور نیز این موضوع را قابل توجه عنوان کرده و دغدغه های خود را در وهله نخست به عنوان اولیای فرزندانی که در معرض تهدیدات و آسیب های فضای مجازی قرار دارند، بیان کردند. برای مثال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری این نکته که اکنون خودش پدر یک فرزند بوده و از فضای نگرانی های والدین نسبت به امکانات در دسترس فرزندان با اطلاع است، اذعان کرد: با وجود اینکه نگرانی والدین در یک کفه و دغدغه مجریان هم در کفه دیگر وجود دارد، اما اطلاع رسانی کافی در خصوص مجموعه ای که به طور اختصاصی این کارها را انجام می دهد وجود ندارد و بسیاری از والدین درسا را نمی شناسند.


ادامه مطلب