رشد سواد رسانه ای کودک با هم افزایی خانواده درسا محقق می شود

دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 15:55

مدیر موسسه مسیر رسانه در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری با زیست بوم مجازی درسا، به سه محور اصلی این سند اشاره کرد و گفت: پژوهش، آموزش و رسانه محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

 

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، سید احمد موسوی صمدی سابقه همکاری مجموعه مسیر رسانه با خانواده درسا را فراتر از بازه انعقاد تفاهم نامه دانست و گفت: جنس همکاری هایی مانند همکاری با مجموعه درسا به دلیل پیوست های اقتصادی و کاری آنها، بسیار کارآمدتر است.
وی این جنس از کارآمدی را شامل افزایش بازدهی برای طرفین قرارداد از یکسو و سودمندی فرهنگی و اجتماعی برای مخاطبان از سوی دیگر برشمرد و گفت: امیدواریم بتوان با این دست از اقدامات، هم افزایی های بیشتری برای اعتلای فرهنگ رسانه ای در کشور اتفاق بیافتد.
مدیر موسسه مسیررسانه در ادامه با اشاره به فعالیت های در دست اقدام درسا مانند سری سوم محله گل و بلبل اظهار کرد: این مجموعه با توجه به مخاطبان خوبی که دارد، می تواند در زمینه پژوهشی و آموزشی گزینه خوبی برای برنامه ریزی های آتی باشد.
وی افزود: موسسه مسیر رسانه به صورت تخصصی در زمینه پژوهشی و تولید محتوا فعالیت داشته و از سوی دیگر در حوزه های آموزشی نیز دوره های تربیت مربی و تربیت مدرس رسانه ای را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با همکاری درسا بیش از پیش به اهداف خود دست یابد.
موسوی صمدی در زمینه لزوم همکاری با مجموعه درسا بیان کرد: این مجموعه امروز در زمینه ای گام برداشته است که تا دیروز خلاء فعالیت‌های سواد رسانه‌ای و فضای مجازی پاک در آن حس می‌شد؛ موضوعی که در کشورهای دیگر با ورود بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های دولتی پیشرفت زیادی داشته است.
این مدرس رسانه با اظهار تاسف از نبود محتوای فرهنگی و آموزشی در زمینه سواد رسانه‌ای کشور، همکاری با درسا را گامی به جلو برای ارتقا سواد مجازی جامعه به خصوص در زمینه کودک و نوجوان دانست.
وی ارائه آموزش های پایه ای را از مهمترین بخش سواد رسانه ای و مجازی عنوان کرد و افزود: آموزش ها با تمرکز بر مربی، متربی و والدین منجر به توانمندی پایدار برای نسل آینده جامعه منجر می شود. ما در این زمینه کارگروه های تخصصی کودک و نوجوان را در کنار کارگروه آموزش جلو می بریم.
مدیر موسسه مسیررسانه استفاده از روش های مساله شناسی و نیاز سنجی را برای تشخیص نیاز مخاطب و برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی در قالب تفاهم نامه شایان توجه دانست و افزود: ثمره این تفاهم نامه را می توان در دوره های بلندمدت 5 و 10 ساله مشاهده کرد.


«درسانامه»؛ نخستین نشریه تخصصی کودک و فضای مجازی ویژه اولیاء و مربیان

نشریه داخلی تخصصی کودک و فضای مجازی ویژه اولیاء و مربیان با عنوان «درسانامه» و با همت خانواده درسا گردآوری و آماده انتشار شد.

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، نخستین نشریه داخلی تخصصی کودک و فضای مجازی ویژه اولیاء و مربیان گردآوری و با عنوان «درسانامه» آماده انتشار شد.

خانواده درسا به منظور ترویج فرهنگ سواد فضای مجازی و استفاده سودمند و مفید کودک از دنیای مجازی اقدام به جمع آوری و تهیه نشریه ای کرده است تا در مدارس و مراکز آموزشی رده سنی کودک در سراسر کشور منتشر کند.

این نشریه در 4 صفحه و با موضوعات مختلف روز حوزه فناوری و کودک، ویژه اولیاء و مربیان تنظیم شده است و قصد دارد تا ضمن اعلام خطر از فضای ناامن موجود، راهکارهایی برای کاهش دغدغه والدین و استفاده مناسب از گوشی های هوشمند و اینترنت پاک، ارائه دهد.

لازم به ذکر است خانواده درسا قصد دارد با برگزاری دوره های آموزشی حضوری برای اولیاء و مربیان مدارس مناطق مختلف استان تهران، «درسانامه» را ارائه کند تا به واسطه آن، با کلیت اهدافی که پیش از این به آن اشاره شد، دست یابد.


دانلود