طراحي سايت , طراحي سايت فروشگاهي , پشتيباني سايت , بهينه سازي سايت

وزنه شتاب‌دهندگان در ایجاد فضای مجازی کودک و نوجوان سنگین‌تر از دولت است

چهارشنبه, 22 فروردين 1397 ساعت 14:22

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سهم شتاب‌دهندگان در فرآیند حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌های فضای مجازی کودک و نوجوان را بسیار کارسازتر از حضور دولت در این چرخه دانست و نقش دولت را به نظارت و استانداردسازی محدود کرد.


به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، سیدمحمدعلی سیدحسینی به نقش دولت برنامه سازی و ایجاد ساختار برای فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: همواره در غالب دولت ها و جوامع اصل بر این بوده است که کار نظارت و استانداردسازی را پوشش دهند و برنامه سازی و ایجاد محتوا و ساختارهای اجرایی را برنامه سازان و شتاب دهندگان بر عهده بگیرند.
وی در ادامه با بیان این نکته که دولت صرفا در این چرخه باید نقش نظارتی داشته و موانع را از میان بردارد گفت: تجربه موفق این دیدگاه را می‌توان در کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان دید که دولت در فرآیند برنامه‌سازی، به نظارت و استانداردسازی اکتفا می‌کند.
وی با اشاره به ساختارهای شکل گرفته در این فضا میان برنامه‌سازان اظهار کرد: ورود دولت به این چارچوب اشتباه بزرگی است زیرا دولت در این ساختار باید سعی در برداشتن موانع اقتصادی، سودآوری و قانونگذاری داشته باشد.
سیدحسینی با اذعان به موفقیت‌های کسب شده از سوی خانواده درسا در فرایند حمایت از تولیدکنندگان خرد و برنامه‌سازی موفق در ساختارهای متناسب با جامعه گفت: تداوم این راه با حضور پررنگ درسا در رویدادهای بزرگ برای معرفی هرچه بیشتر خود و شناسایی برنامه‌سازان بالقوه لازم است. اقدامی که منجر به طراحی نقشه راه جامعی در زمینه برنامه‌سازی کودک و نوجوان خواهد شد.
وی همچنین از تجربه موفق همکاری درسا با صدا و سیما در قالب برنامه محله گل و بلبل ۲ استقبال کرد و گفت: درسا با این اقدام توانست اعتبار خود را در کنار اعتبار رسانه ملی به مخاطب عرضه کند و خود را به عنوان برنامه‌سازی موفق و قابل اعتماد معرفی نماید.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین از نیاز به کسب اعتماد از جانب جوامع دانشگاهی و علمی یاد کرد و گفت: از رهگذر پژوهش‌های دانشگاهی و حضور در این فضا می‌توان به مزایایی چون اعتبار علمی بالا و توجه به مباحث علمی و فنی روز اشاره کرد.
وی همچنین نقش نیازسنجی را نیز در کسب موفقیت خاطرنشان کرد و گفت: نیازسنجی‌ها می‌تواند محصول را با نیاز مخاطب همسو کرده و ذائقه و رفتار مخاطب را پیش‌بینی کند.
سیدحسینی در پایان به آمادگی مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت مساعدت همه جانبه به برنامه‌سازان و حامیان برنامه‌سازی خرد، اشاره و اظهار کرد: این مرکز آمادگی این را دارد تا از فعالان این عرصه حمایت لازم را به عمل آورد.


پژوهش، آموزش و رسانه محورهای تفاهم نامه درسا و مسیر رسانه

مدیر موسسه مسیر رسانه در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری با زیست بوم مجازی درسا، به سه محور اصلی این سند در کنار محور ویژه مشاوره اشاره کرد.

سید احمد موسوی صمدی سابقه همکاری مجموعه مسیر رسانه با خانواده درسا را فراتر از بازه انعقاد تفاهم نامه دانست و گفت: این جنس همکاری ها با مجموعه های خصوصی چون درسا به دلیل پیوست های اقتصادی و کاری که دارد، بسیار کارآمدتر است.

وی این جنس از کارآمدی را شامل افزایش بازدهی برای طرفین قرارداد از یکسو و سودمندی فرهنگی و اجتماعی برای مخاطبان از سوی دیگر برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا بتوان با این دست از اقدامات، هم افزایی های بیشتری برای اعتلای فرهنگ رسانه ای در کشور اتفاق بیافتد.

مدیر موسسه رسانه در ادامه با اشاره به فعالیت های در دست اقدام درسا چون سری سوم محله گل و بلبل اظهار کرد: این مجموعه با توجه به مخاطبان خوبی که دارد، می تواند در زمینه پژوهشی و آموزشی گزینه خوبی برای برنامه ریزی های آتی باشد.

وی افزود: موسسه مسیر رسانه به صورت تخصصی در زمینه پژوهشی و تولید محتوا فعالیت داشته و از سوی دیگر در حوزه های آموزشی نیز دوره های تربیت مربی و تربیت مدرس رسانه ای را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با همکاری درسا بیش از پیش به اهداف خود دست یابد.


ادامه خبر