طراحي سايت , طراحي سايت فروشگاهي , پشتيباني سايت , بهينه سازي سايت

وزنه شتاب‌دهندگان در ایجاد فضای مجازی کودک و نوجوان سنگین‌تر از دولت است

چهارشنبه, 22 فروردين 1397 ساعت 14:22

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سهم شتاب‌دهندگان در فرآیند حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌های فضای مجازی کودک و نوجوان را بسیار کارسازتر از حضور دولت در این چرخه دانست و نقش دولت را به نظارت و استانداردسازی محدود کرد.


به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، سیدمحمدعلی سیدحسینی به نقش دولت برنامه سازی و ایجاد ساختار برای فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: همواره در غالب دولت ها و جوامع اصل بر این بوده است که کار نظارت و استانداردسازی را پوشش دهند و برنامه سازی و ایجاد محتوا و ساختارهای اجرایی را برنامه سازان و شتاب دهندگان بر عهده بگیرند.
وی در ادامه با بیان این نکته که دولت صرفا در این چرخه باید نقش نظارتی داشته و موانع را از میان بردارد گفت: تجربه موفق این دیدگاه را می‌توان در کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان دید که دولت در فرآیند برنامه‌سازی، به نظارت و استانداردسازی اکتفا می‌کند.
وی با اشاره به ساختارهای شکل گرفته در این فضا میان برنامه‌سازان اظهار کرد: ورود دولت به این چارچوب اشتباه بزرگی است زیرا دولت در این ساختار باید سعی در برداشتن موانع اقتصادی، سودآوری و قانونگذاری داشته باشد.
سیدحسینی با اذعان به موفقیت‌های کسب شده از سوی خانواده درسا در فرایند حمایت از تولیدکنندگان خرد و برنامه‌سازی موفق در ساختارهای متناسب با جامعه گفت: تداوم این راه با حضور پررنگ درسا در رویدادهای بزرگ برای معرفی هرچه بیشتر خود و شناسایی برنامه‌سازان بالقوه لازم است. اقدامی که منجر به طراحی نقشه راه جامعی در زمینه برنامه‌سازی کودک و نوجوان خواهد شد.
وی همچنین از تجربه موفق همکاری درسا با صدا و سیما در قالب برنامه محله گل و بلبل ۲ استقبال کرد و گفت: درسا با این اقدام توانست اعتبار خود را در کنار اعتبار رسانه ملی به مخاطب عرضه کند و خود را به عنوان برنامه‌سازی موفق و قابل اعتماد معرفی نماید.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین از نیاز به کسب اعتماد از جانب جوامع دانشگاهی و علمی یاد کرد و گفت: از رهگذر پژوهش‌های دانشگاهی و حضور در این فضا می‌توان به مزایایی چون اعتبار علمی بالا و توجه به مباحث علمی و فنی روز اشاره کرد.
وی همچنین نقش نیازسنجی را نیز در کسب موفقیت خاطرنشان کرد و گفت: نیازسنجی‌ها می‌تواند محصول را با نیاز مخاطب همسو کرده و ذائقه و رفتار مخاطب را پیش‌بینی کند.
سیدحسینی در پایان به آمادگی مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت مساعدت همه جانبه به برنامه‌سازان و حامیان برنامه‌سازی خرد، اشاره و اظهار کرد: این مرکز آمادگی این را دارد تا از فعالان این عرصه حمایت لازم را به عمل آورد.


جشنواره علمی تخیلی کودک و نوجوان

برگزاری جشنواره علمی تخیلی کودک و نوجوان ایران 1435 با مشارکت زیست بوم مجازی درسا ⚡️ویژه 8 تا 18 ساله ها 📆 ثبت نام تا پایان بهار 🎁همراه با جوایز ارزنده🎁

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، جشنواره علمی تخیلی کودک و نوجوان ایران 1435 که با هدف ترسیم آینده با ایده های کودکان و نوجوانان برگزار می شود قصد دارد تا گروه های سنی 8 تا 18 سال را به چالشی دعوت و از طریق آن، به شکوفایی ایده های نو پیرامون آینده جامعه کمک کند. در این بین، برخی از فعالان حوزه کودک و نوجوان از جمله زیست بوم مجازی درسا در کنار وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران و دانشگاه صنعتی شریف، با حمایت از برگزاری این جشنواره، به نقش نسل تاثیرگذار آینده جامعه تاکید بیشتری دارند که حیطه فعالیت های آنها هم گویای این قضیه است. افرادی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند، می توانند با ورود به سایت www.wikiwall.ir یا نصب اپلیکیشن آن بر روی تلفن های همراه خود، با انتخاب شهر خود، اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کرده و در نهایت با انتخاب عنوان جشنواره علمی تخیلی کودک و نوجوان ایران 1435، ثبت نام خود را تکمیل کنند. لازم به ذکر است کودکان و نوجوانان می توانند از ایده ها و تفکرات افراد بزرگتر از جمله پدربزرگ و مادربزرگ ها، کمک گرفته و با تصور آینده، هر ایده ای که از شهر، روستا، شهربازی، خانه، خودرو و هر مورد دیگری به ذهنشان می رسد، به شکل فیلم، متن، عکس، بازی یا فایل صوتی و حتی انیمیشن در سایت بارگذاری کنند.