نظام نامه محتوایی کودک و نوجوان که همزمان با آخرین روز نمایشگاه بین المللی تله کام در سالن اختصاصی درسا رونمایی شد شامل سرفصل هایی جامع در زمینه تولید و عرضه محتوا مورد نیاز کودک است.

 

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، نظام نامه محتوایی کودک و نوجوان که همزمان با آخرین روز نمایشگاه بین المللی تله کام در سالن اختصاصی درسا رونمایی شد، شامل سرفصل هایی جامع در زمینه تولید و عرضه محتوا مورد نیاز کودک است و روند جذب تولیدکنندگان محتوا را سرعت می بخشد.

این نظام نامه که در 4 سرفصل اصلی تهیه شده، سعی دارد مرجعی کامل برای برنامه سازان و تولیدکنندگان محتوای سطح کشور باشد تا بتوان استاندارد مشخصی برای ارائه تولیدات بومی و ملی برای سنین کودک و نوجوان به رسمیت شناخت.

در ارائه نظام نامه فوق، سعی شده دیدگاهی فراملی و فرامرزی به مقوله نظام تولید محتوا کودک و نوجوان داشته و با استفاده از طرح های بین المللی از یکسو و طرح های سایرکشورها از سوی دیگر، به این مقوله از تمامی منظرها نگریسته شود.

در نخستین سرفصل این نظام نامه که با عنوان سند سیاست ها و برنامه های کلان و مدیریتی کشور در حوزه کودک و نوجوان رونمایی شد، به مقوله اسناد و قوانین داخلی و خارجی در حوزه فعالیت های مجموعه های دولتی و غیردولتی فعال عرصه کودک و نوجوان پرداخته شده است.

دومین سرفصل این مجموعه با عنوان مطالعه سیاست ها و راهبردهای کودک و نوجوان در کشورهای اسلامی، در نخستین گام به مطالعه مبحث راهکارهای پیاده سازی شده در سطح بین المللی پرداخته و در گام بعدی به تفصیل به موضوع قوانین و راهبردهای کشورهای اسلامی که غرابت بیشتری از لحاظ فرهنگی و مذهبی با ایران دارند بیان شده است.

نظام موضوعات رشد و تعالی کودک و نوجوان، سومین سرفصلی است که خانواده درسا در عرضه آن، رویکردی روان شناسانه به مبحث رشد کودک داشته و تلاش کرده از جریان های اصلی روان شناسی جهانی در کنار نظرات تربیتی دین مبین اسلام بهره ببرد.

در چهارمین و مهم ترین سرفصل این مجموعه به نظام موضوعات زیست بوم مجازی درسا نگریسته شده است. این نگاه انعکاسی از ساختار عمل، بایدها و نبایدها و ارزش های مطرح در ساختار برنامه ریزی تولید محتوای خانواده درسا است.

زیست بوم مجازی درسا در این زمینه با استقبال از تولیدات هم راستا و هم افزا، زمینه های همکاری و هم فکری را جهت ارتقای سطح کمی و کیفی روز افزون تولیدات محتوایی فراهم آورده است.

شما می توانید در ادامه برای ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات، به فایل سرفصل های نظام نامه دسترسی پیدا کنید.

نظام موضوعات زیست بوم مجازی درسا ویرایش دوم copy           نظام موضوعات رشد و تعالی کودک و نوجوان ویرایش دوم copy       مطالعه سیاست ها و راهبردهای کودک و نوجوان در کشورهای اسلامی ویرایش سوم copy       سند سیاستها و برنامههای کلان و مدیریتی کشور در حوزه کودک و نوجوان ویرایش چهارم


برگزاری 7 دوره آموزشی «کودک و فضای مجازی» ویژه اولیاء و مربیان

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است و در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری هم دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را مطالبه کرده اند. ایشان در یکی از دیدارهای خود با فرموده بودند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد.

علاوه بر این، مسئولان مختلف کشور نیز این موضوع را قابل توجه عنوان کرده و دغدغه های خود را در وهله نخست به عنوان اولیای فرزندانی که در معرض تهدیدات و آسیب های فضای مجازی قرار دارند، بیان کردند. برای مثال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری این نکته که اکنون خودش پدر یک فرزند بوده و از فضای نگرانی های والدین نسبت به امکانات در دسترس فرزندان با اطلاع است، اذعان کرد: با وجود اینکه نگرانی والدین در یک کفه و دغدغه مجریان هم در کفه دیگر وجود دارد، اما اطلاع رسانی کافی در خصوص مجموعه ای که به طور اختصاصی این کارها را انجام می دهد وجود ندارد و بسیاری از والدین درسا را نمی شناسند.


ادامه مطلب